❈ O metodě Pilátes ❈


Toto cvičení nás učí sebe sama respektovat a mít radost z pohybu. Metoda pilátes nám pomáhá zlepšit naši flexibilitu, rovnováhu a koordinaci, vybudujete si silné a pevné svaly. Naučíte se správně dýchat a kombinovat dýchání s pohybem.

Mimo našich pět základních smyslům- sluchu, zraku, hmatu, čichu a chuťi využívá naše tělo k informovanosti vnitřní smysly - tzv. proprioceptivní systém. Informuje nás o tom, kdy bychom měli jíst, pít, zastavit se. Propriocepce kontroluje každý náš pohyb v čase a prostoru. Náš mozek má přirozenený způsob kontroly svalů, takže dělají to, co chceme.

Metoda pilátes vyžaduje koncentraci a přesné provedení pohybu. Opakováním cviků Pilátes správně naladíte tyto proprioceptivní smysly a naučíte se mentálnímu soustředění. Vaše tělo bude postupně provádět pohyby přesněji, kontrolovaněji a plynuleji aniž byste museli přemýšlet o tom, jak co máte udělat.

Pilátes je založen na 6-ti základních principech, které se prolínají celým cvičením: koncentrace, kontrola, plynulost, přesnost, dýchání a powerhouse (střed těla, vnitřní svaly středu těla),

Nezapomeňte, nikdy není pozdě na to rozhýbat naše tělo. Posilovat a protahovat tělo potřebujeme v každém věku.Vložte svůj text...

6 základních principů metody Pilátes


Tady bych Vám ráda trochu detailněji přiblížila jednotlivé principy

Powerhouse (PWH)

Česky bychom mohli říct střed těla, ale anglický název mnohem lépe vystihuje tento princip. Jsou to svaly umístěné přesně uprostřed těla, hluboko v dutině břišní. Všechny cviky metody Pilátes začínají vtažením PWH k páteři. Poskytuje to volnější cirkulaci krve v těle ke svalům, které jí potřebují k práci. Atraktivní postavu a držení těla vytváří právě tato část těla. Metodou Pilátes dochází k jejímu zpevnění a posílení. Všechny správně vedené pohyby vznikají právě v této části těla, všechny energie vychází odtud. Posílením této oblasti výrazně zlepšíte držení svého těla.

Co získáte posílením PWH

  • Zmenšíte bolest horní i dolní části zad
  • Budete mít ploché břicho
  • Prodloužíte páteř
  • Zpevníte kostru

Koncetrace:

Je prvním principem, který v této metodě použijeme. Každého pohybu se účastní náš mozek (koncentrace), projeví se to tak, že máme srovnanou polohu hlavy, postavení chodidel je v jednotlivých fázích správné stejně tak pokrčení kolem a samozřejmě v rytmu dýchání a jeho kvalitě při provádění daných cviků. Když budete dbát na své pohyby, bude vaše tělo pracovat harmonicky a efektivně a pohyby budou správně prováděny.

Kontrola:

Je velmi důležitým prostředkem ke správnému provedení pohybu. Mnohdy budeme muset pohybovat s ladností tanečníka i několika částmi těla současně a všechny plně vnímat. Jakmile pochopíte základní principy, budou vaše pohyby jistější a půvabnější ;-)

Plynulost:

Kvalita půvabného pohybu spočívá v plynulém přechodu z jednoho pohybu do dalšího. Pohyby by měly začínat VŽDY vtažením PWH k páteři, měly by být kontrolované a plynulé, bez hmitání a trhání tělem. Jako v perfektní taneční choreografii, přechází v Pilátesu jeden pohyb do druhého. Závěr jednoho cviku je začátkem nového.

Přesnost:

Naučte se všechny pohyby každého cviku spolu se správným dýcháním. Nezapomeňte na základní principy. Soustřeďte se na své tělo, dělejte každý pohyb kontrolovaně, začněte pohyb z PWH, cvičte plynule a přesně.

Představte si sportovce v televizi, jak ladně a jednoduše vypadají jejich pohyby ať už se podíváme na tenis, golf, krasobruslení, jízdu na koni. Člověk mnohdy nabere dojmu, že na tom přeci "nic" není a musí to zvládnout každý :-). Ale jaké to potom překvapení, když si daný sport sami zkusíme a zjistíme, že za vším stojí úžasná koncentrace, kontrola, plynulost a přesnost provedení daných pohybů.

Stejné je to i s Pilátesem.

Dýchání:

Všechno, od únavy po stres, co se vztahuje ke zdravotnímu stavu, může být zlepšeno kvalitním dýcháním. Dýchání může zlepšit k lepšímu kvalitu našeho dýchání. A Cílem metody Pilátes je zlepšit vaše fyzické i mentální zdraví.

"Zázračných" přídadů, kdy se lidem pomocí dýchání a síly vůle podařilo uzdravit (z hlediska tradiční medicíny nutno říct nevysvětlitelně) po různých úrazech je celá řada. Jako příklad mohu uvést Clemense Kubyho. Sám Kuby o svém uzdravení napsal krásnou knihu Na cestě do sousední dimenze. Něco málo o jeho příběhu se můžete dočíst i zde:

https://www.ostravan.cz/30844/dojaty-clemens-kuby-po-ostravske-premiere-brany-zivota-jako-bych-vsechno-prozival-znovu/


Ceník nabízených lekcí


Soukromé lekce

S důrazem na kvalitu cvičení

300 Kč

Utvoření vlastní skupiny

Min. 3 max. 7 osob

80 Kč/os

Probíhající lekce Pilátes

připoj se do již probíhajících lekcí

100 Kč/os